تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای رایگان

15 بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سئو در سال 2024 رایگان + پولی

ابزارهای رایگان و پولی متعددی وجود دارند که می‌توانند به شما در این مسیر کمک کنند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کرده و محتوای خود را هدفمندتر کنید. اگر به دنبال یادگیری بیشتر در این زمینه هستید، مطالب آموزشی کلاسیتو در بخش آموزش سئو می‌تواند راهنمای شما باشد. Moz Keyword Explorer یکی دیگر از ابزارهای پولی برای تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزار اطلاعاتی مانند حجم جستجو، سختی کلمات کلیدی و پیشنهادات کلمات کلیدی مرتبط را ارائه می‌دهد.

که در نهایت، به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند و تجربه کاربری ارتقا پیدا کند. این ابزار کاربردی و حرفه‌ای به طور اختصاصی برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی، تدوین استراتژی سئو و بازاریابی محتوا طراحی شده است. نسخه رایگان سئو کبوتر به راحتی و با وارد کردن آدرس ایمیلتان قابل استفاده است. نسخه پولی این ابزار، امکانات و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری را برای جستجو و تحقیق کلیدواژه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مقاله با ۱۰ تا از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ آشنا خواهید شد. این ابزار می‌تواند با توجه به آخرین ترندها یا روندهای جستجو، منتخبی از کلمات کلیدی محبوب که با کلمه کلیدی مورد نظر شما تطابق دارند را در اختیارتان قرار بدهد.

اگر در طول فرآیند کیورد ریسرچ در دریایی از اطلاعات و کلمات پیشنهادی غرق شدید و نمی‌دانید انتخاب کدام کلمه، ترافیک بیشتری را به سایت شما می‌آورد یا به بالا آمدن مطلب‌تان کمک بیشتری می‌کند از گوگل ترندز کمک بگیرید. در این ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی، امکان مقایسه‌ی دو یا چند کلمه از نظر میزان سرچ فراهم شده‌است. فقط کافی‌ست به وب سایت گوگل ترندز بروید، کلمات مورد نظر خود را در باکس‌های مجزا وارد کنید و نموداری مقایسه‌ای از میزان سرچ کلمات در بازه زمانی انتخابی خود ببینید. علاوه بر این منطقه جغرافیایی کاربران و لیستی از کلمات مشابه و مرتبط با عبارت شما به همراه میزان سرچ آنها نمایش داده می‌شود. کلمات کلیدی یک کسب و کار بسیار مهم هستند و نوع کلمه کلیدی با توجه به رقابتی که برای رسیدن به صفحه اول در آن کلمه کلیدی وجود دارد در قیمت خدمات سئو تاثیر می گذارد.

همانطور که قبل تر هم گفتیم یکی از روش های انتخاب کلمات کلیدی بلند و کوتاه استفاده از ابزارها است. زیرا ابزارها اهرمی هستند برای آن که اطلاعات پنهانی که بدون استفاده از آن ها مثل میزان جستجوی کاربران ، رقابت کلمات کلیدی و…را نمی‌توانیم به دست آوریم به راحتی استخراج کنیم. یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای سایت‌های ایرانی، کیوردچی است که کاربری بسیار آسانی دارد. فقط کافی است به وب‌سایت کیوردچی مراجعه و کلمه مدنظر خود را در سرچ باکس وارد کنید و لیست کاملی از کلمات مرتبط، پیشوند‌ها و پسوند‌های پرسرچ دریافت کنید. اگرچه حجم سرچ به صورت دقیق قابل مشاهده نیست، اما این وبسایت که اطلاعاتش را مستقیما از ربات‌های گوگل جمع‌آوری کرده، با کمک بولت‌های سبز رنگ میزان سرچ کلمه را به شما نمایش می‌دهد.

Moz Keyword Explorer با ارائه نسخه پولی و رایگان، پیشنهادات کلیدی، قوی و معیارهای پیش‌بینی‌کننده‌ دارد. همچنین اطلاعات دقیقی در مورد SERP‌ها، ابزارهایی برای شناسایی کلمات کلیدی دم‌بلند، سوالات جستجو و پیشنهادهایی برای کمک به رتبه‌بندی بین‌المللی به شما می‌دهد. اطلاعاتی که این ابزار ارائه می‌دهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است. این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مناسب‌تری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید. بر خلاف سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، Google Trends تخمین حجم جستجوی ماهانه را در اختیار شما قرار نمی دهد، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده شود.

در مرحله آخر، زمانی که روی کلمات مورد نظر محتواهای مناسب هم تولید کردید، نوبت به بررسی و آنالیز میرسد. در این مرحله ما به کمک ابزارهای مختلف، رتبه سایت مان در کلمات کلیدی را بررسی کرده و مطمئن میشویم که سایت مان به درستی در حال سئو شدن و رشد کردن است. کلمات کلیدی Google Trends که در اینجا ارائه می‌کند، همگی رشد قابل توجهی در حجم جستجوی ماهانه داشته‌اند، بنابراین احتمالاً عبارت‌های خوبی برای هدف خواهند بود. کاربران رایگان می توانند روزانه 10 پرس و جو تحقیق رایگان برای کلمات کلیدی انجام دهند، اما برای اطلاعات بیشتر باید به Moz Pro ارتقا دهید. ارتقاء به Pro همچنین به شما امکان دسترسی به مجموعه ای از ابزارهای مفید سئو از جمله ردیابی رتبه را می دهد.

این ابزار با تکیه بر اطلاعات Google Suggest، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه نمودار و وب سایت هایی که بالاترین رتبه را برای آن کلمات کلیدی دارند، به شما ارائه می دهد. Google Search Console ابزاری قدرتمند و رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی است که می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایت خود را انتخاب کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. در ادامه مقاله، به معرفی ابزار تحقیق کلمات کلیدی Bing Webmaster Tools می‌پردازیم. این ابزار می‌تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایتتان کمک کند. امکانات جت سئو بسیار فراتر از تحقیق کلمات کلیدی بوده و ابزارهایی برای تحلیل وضعیت سئو، تخمین میزان بازدید رقبا، شناسایی مشکلات فنی سایت، تحلیل لینک سازی خارجی و … را نیز به شما ارائه می‌کند.

صفحاتی که گوگل به شما نمایش می‌دهد نیز حتما شامل این عبارت‌ها خواهد بود. تحقیق کلمات کلیدی به شما می‌گوید که کاربرها به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند و آن موضوعات چقدر در بین مخاطبان شما محبوب هستند. در نتیجه به کمک نتایج به دست آمده می‌توانید محتوای جدید تولید کنید یا محتواهای قبلی خود را بر اساس این داده‌ها، بروزرسانی کنید. هر کدام از این عبارت‌ها می‌توانند ایده‌ای برای انتخاب کلمات کلیدی و مهم در تولید محتوا و سئوی داخلی باشند. البته این پیشنهادات گوگل در مقایسه با کلمات پیشنهادی ابزارهای حرفه‌ای و دقیق سئو از درجه اعتبار کمتری برخوردار هستند. بررسی‌های متفاوتی که می‌توانید با گوگل ترندز انجام دهید، یافتن میزان محبوبیت کلمات و عبارات کلیدی در زمان و مکان مشخص مثل سال و منطقه جغرافیایی خاصی است.

با این حال، AnswerThePublic به طور خاص بر روی داده های تکمیل خودکار تمرکز می کند. پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

در اینجا شما آن را دارید – بهترین ابزار برای کمک به شما در یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد ایده‌های کلمه کلیدی ارگانیک و پولی مرتبط استفاده کنید، و بدانید که بزرگترین رقبا در جستجوی ارگانیک برای هر کلمه کلیدی هدف چه کسانی هستند. همچنین می توانید بر روی هر کلمه کلیدی در گوگل کلیک کنید تا صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) را برای آن کلمه کلیدی باز کنید و رقابت را تجزیه و تحلیل کنید. در کنار هر کلمه کلیدی، می توانید معیارهایی مانند حجم جستجوی تخمینی ماهانه، میانگین CPC، میانگین رقابت در PPC و دشواری کلمه کلیدی (KD) را مشاهده کنید. اگر تازه وارد حوزه سئو شده‌اید، می‌توانید از ابزارهای رایگان مانند Google Keyword Planner یا Ubersuggest استفاده کنید.

این ابزارها با درک نیت جستجو می‌توانند کلمات کلیدی مناسب‌تری را پیشنهاد دهند که نه تنها ترافیک بیشتری جذب کنند بلکه منجر به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان نیز شوند. در واقع اینها کلمات مرتبطی است که کاربران در مورد کلمه شما در گوگل جستجو کرده اند. جالب است بدانید خود ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هم از همین کلمات مرتبط، نتایج را به شما نمایش میدهند! البته برای کیورد ریسرچ الزامی به استفاده از این قابلیت گوگل نیست و استفاده از همان ابزارها کافی است. به عنوان یک پلتفرم همه کاره، رتبه بندی SE با ابزارهای مختلفی برای کمک به تلاش های سئو شما همراه است. اما مواردی که بیشتر برای تحقیق کلمات کلیدی مفید هستند، ابزار تحقیق کلمات کلیدی، ابزار تحقیق رقابتی، گروه‌گر کلمات کلیدی و ردیاب رتبه هستند.

وب سایت آن را تشخیص می دهد و Keyworddit را ساخته است – یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی بر اساس سؤالات مخاطب هدف شما. یکی از ابزارهای رایگان گوگل برای تحلیل، تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی که در بین وب مستران و کارشناسان سئو استفاده از آن بسیار رایج است، گوگل سرچ کنسول است. عملکرد آن مشابه Bing Webmaster بوده با این تفاوت که سطح دسترسی گسترده و اطلاعات دقیق تری از کلمات و درخواست کاربران به سایت را ایجاد می‌کند. کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) عباراتی هستند که معنای مشابه یا مرتبط با کلمه کلیدی اصلی دارند و نقش مهمی در سئو ایفا می‌کنند. ابزار ساخت کلمات کلیدی LSI مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده‌ است و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی میتواند ارتباطات معنایی بین واژه‌ها را تحلیل کنند تا مجموعه‌ای از عبارات مرتبط تولید کنند. این عبارات هر چند مترادف کلمه کلیدی نیستند ما بخاطر ارتباط معنایی نزدیکی که با کلمه کلیدی دارند، باعث میشوند محتوا غنی‌تر و جامع‌تر شود.

اگر نمی‌خواهید تعداد عبارت‌های پیشنهادی زیاد باشد، می‌توانید نتایج را با افزودن فیلترهای مثبت و / یا منفی کاهش دهید. Merchant Words داده‌ها را از بیش از ۱ میلیارد جستجوی واقعی آمازون در سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. تمامی داده‌های کلیدواژه ها مستقیما از جستجوهای خریداران در نوار جستجو آمازون نشات می‌گیرد. اگر چه Keywords Everywhere، داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، اما آن‌ها را برای شما آسان می‌سازند تا اطلاعاتی که می‌خواهید را به دست آورید. در حالی که ابزارهایی مانند SEMrush و Ahrefs وجود دارند که این فرآیند را آسان می‌سازند، همانطور که گفتیم این گزینه‌های مشهور، برچسب قیمت گزافی را در پی دارند. نکته دیگری که وجود دارد با تغییر مکان موس در عبارتی که سرچ کردید در بعضی از مواقع پیشنهادهای متفاوتی را به شما ارائه می کند.

در بخش Discover new keywords می‌توانیم به جای لیست کلمات آدرس یک صفحه یا دامنه را به گوگل اعلام کنیم و عبارات پیشنهادی متناسب با محتوا و ماهیت آن را مشاهده کنیم. اگر آدرس سایت یکی از رقبا را در باکس جستجو وارد کنیم به نوعی لیست کلمات کلیدی مرتبط و اهداف اصلی آن سایت را دریافت خواهیم کرد. بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در این لیست این کارها (و بیشتر) را آسان تر می کند. اما تجهیز نبودن بخش‌های این سایت به زبان فارسی برای تحلیل و جستجوی کلمات کلیدی فارسی تا حدودی استفاده از این ابزار را سخت و غیر کاربری کرده است. اما از طرفی ایده‌هایی که برای یافتن کلمات کلیدی ارائه می‌دهد گاها راهگشاست.

نموداری که در بالای جدول کلمات کلیدی قرار دارد نیز می‌تواند در درک روند جستجوها و مقایسه دقیق‌تر کلمات کلیدی به شما کمک کند. به این منظور کافی است که بر روی کلمه کلیدی مورد نظر کلیک کنید تا صفحه مجدداً بارگذاری شود؛ در این حالت فقط آمار همان کوئری یا کلمه کلیدی که روی آن کلیک کرده‌اید نمایش داده می‌شود. Keyword Planner حجم جستجوی ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر آن‌ها را نشان می‌دهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید نیز می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. ابزار رایگان SEO.ai برای تولید کلمات کلیدی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده است.

SEMrush اساساً رایگان نیست، اما در هر روز تا سقف محدودی می‌توانید از آن به‌رایگان استفاده کنید. توجه داشته باشید که کاربران نسخه رایگان به 10 جستجو در روز محدود شده‌اند. به‌علاوه، در حال حاضر کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در عین حال با انتخاب ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای کلمات کلیدی کلی‌تر می‌توانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید. برای شروع کافی است که کلمات مطلوب و هدف خود را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام تحقیق کلمه کلیدی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علیرغم وجود زبان فارسی (با عنوان Persian)، کشور ایران در فهرست زبان‌های این ابزار وجود ندارد؛ درعین‌حال، پیشنهادات مناسبی ارائه می‌شود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

آمار جستجوی کلمات از مرجع اصلی که همان گوگل است دریافت می‌شود در نتیجه می‌توان به داده‌های اعلام شده توسط این ابزار استناد کرد. هنگامی که شروع به تایپ می‌کنید، این ابزار نتایج جستجو را براساس انچه افراد جستجو می‌کنند ارایه می‌دهد. اولین قدم سئو سایت کیورد ریسرچ هست، حتی پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه سایت‌تان را طراحی کنید به فکر سئو آن باشید تا بر اساس پارامترهای سئو سایت طراحی شود. به طور مثال اگر کلمه “خرید پژو 207″ را جستجو نماییم، یکی از پیشنهاداتش ” خرید پژو ۲۰۷ از بورس کالا” هست که دوباره نتایج را برای آن عبارت نیز نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری را با ابزارهای سئو ممتاز مانند Semrush و Ahrefs Keywords Explorer دریافت کنید.

با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید محتوای خود را بهینه‌سازی کنید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود دهید. Kwfind به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای خود پیدا کنید و از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار یا محتوای خود را پیدا کنید و از آن‌ها برای بهبود سئو و تولید محتوای بهتر استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته Kwfind این است که به شما اجازه می‌دهد کلمات کلیدی را به‌صورت دقیق و با توجه به میزان سختی و حجم جستجو بررسی کنید. موتور جستجوی بینگ که یکی از سرمایه‌های شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود نیز می‌تواند در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب به شما کمک کند.

در این محتوا به بررسی ابزارهای کارآمد و مناسب برای استفاده در وب فارسی برای تحقیق کلمات کلیدی پرداختیم. با ابزارهای رایگان هم می‌شود کار تحقیق کلمات کلیدی را پیش برد و به نتایج خوبی دست پیدا کرد. کلمات کلیدی را بر اساس مشکلات و نقاط ضعف در صفحه نتایج موتور جستجو کشف کنید. افرادی که به ویژگی‌های پیشرفته سئو نیاز ندارند؛ اما در جستجوی کلمات کلیدی‌ای هستند که شانس سریع رتبه‌بندی برای آن‌ها را دارند. اما بهترین قسمت این ابزار چیست؟ TopicRanker همه کارهای سنگین را انجام می‌دهد. Jaaxy یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی SEO برای بازاریابان وابسته است.

Google Search Console ابزاری رایگان است که توسط گوگل ارائه می‌شود و به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد کلمات کلیدی، ترافیک، خطاهای سئو و موارد دیگر به دست آورید. در این مقاله، به بررسی برخی از محبوب‌ترین و کارآمدترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین ابزار را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید. Serpstat شامل ابزارهایی برای ایجاد لینک، مدیریت کمپین PPC، بهینه‌سازی جستجوی محلی و تحقیق کلمات کلیدی است. نکته جالب در مورد Serpstat این است که می‌توانید تمام دامنه‌هایی که با کلمه کلیدی موردنظر شما در حال انجام تبلیغ گوگل هستند را مشاهده کنید.

در صفحه نتایج، صدها (اگر نه هزاران) ایده کلیدواژه مرتبط، در کنار معیارهای مهمی مانند میانگین حجم جستجوی ماهانه، رتبه رقابت (کم، متوسط ​​یا زیاد)، محدوده پیشنهاد، تغییر سالانه و موارد دیگر را خواهید دید. در کنار هر ایده کلمه کلیدی، QuestionDB حجم جستجوی ماهانه و نمره دشواری تخمینی را به شما نشان می دهد. داده‌های این معیارها از DataForSEO که یکی از APIهای پایگاه داده پیشرو SEO است، به دست می‌آید، بنابراین نسبتاً دقیق هستند. این ویژگی «صفحات برتر» منظمی دارد، بنابراین می‌توانید صفحات رتبه‌بندی بالا را برای هر وب‌سایتی که بر اساس ترافیک ارگانیک سازمان‌دهی شده است، وارد کنید و از آن برای اطلاع‌رسانی استراتژی کلمه کلیدی خود استفاده کنید. مجموعه ای از ویژگی های دیگر وجود دارد که بدون شک به غیر از موارد فوق مفید خواهید بود، از جمله تجزیه و تحلیل قدرتمند SERP، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، ردیابی رتبه و گزارش و ماژول های تحقیق رقبا. و من به خصوص دوست دارم که می‌توانید روی کلمات کلیدی خوشه‌ای کلیک کنید تا به طور خودکار کلمات کلیدی مرتبط نزدیک را با هم گروه‌بندی کنید تا بتوانید همه آنها را به یکباره هدف قرار دهید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی بعنوان یک ابزار ارائه دهنده کلمات کلیدی جستجو شده با کمک هوش مصنوعی است که میتواند به کاربران در تشخیص و شناسایی کلمات کلیدی مرتبط کمک کند. شاید بتوان افزایش ترافیک را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی معرفی کرد. زمانی که بهترین کلمات کلیدی را شناسایی کنید و تولید محتوای خود را بر اساس آن‌ها انجام دهید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید گرفت و ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد. در ادامه مثال، من متوجه شدم مثلا سایت x و c و v روی کلمه تحقیق کلمات کلیدی و روی کلمه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، با یک صفحه از سایت شان سئو شده اند! Ubersuggest یکی از ابزارهای قدرتمند برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی است که می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مرتبط و پرطرفدار برای محتوای خود کمک کند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی کی‌دبلیو فایندر kwfinder یکی از محبوب‌ترین‌ها بین سئوکاران برای کیورد ریسرچ است. کی دبلیو فایندر نه تنها کلمات و کلیدواژه‌ها را به شما نشان می‌دهد بلکه آماری از آنها، رتبه سایت خود روی این کلمات و کلمات کلیدی رقبا را هم ارائه می‌دهد. آمار سرچ ماهیانه و میزان سختی کلمات را هم می‌توانید با کمک kwfinder مشاهده کنید. برای مثال، اگر شما یک سایت در زمینه فروش لوازم الکترونیکی دارید، کلماتی مانند "گوشی موبایل"، "لپ‌تاپ"، و "تلویزیون" می‌توانند کلمات کلیدی اصلی شما باشند. Kwfind به شما کمک می‌کند تا این کلمات کلیدی را شناسایی کنید و بر اساس معیارهای مختلفی آن‌ها را ارزیابی کنید.

سئو معنایی یعنی فرایند استفاده از یک کلمه کلیدی هدف در کنار کلمات کلیدی مرتبط در صفحات محتوا، برای کسب نتایج بهتر در جستجوی معنایی و تقویت رتبه بندی در نتایج جستجو. هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را یاد می‌گیرید، باید یاد بگیرید چگونه کلمات کلیدی LSI9 یا مترادف معنایی یا کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان را نیز پیدا کنید. کلمات کلیدی LSI عبارت‌هایی هستند که از نظر معنایی به عبارت هدف شما مرتبط اند. ابزار تولید کلمات کلیدی LSI Graph یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان است که در پیدا کردن این نوع کلمات کلیدی به کمکتان می‌آید. تنوع ابزارها در این حوزه بسیار زیاد است و در این مقاله تنها 6 نمونه را معرفی کردیم. از ابزارهایی مانند SEMRush، Ahrefs نیز می‌توان به عنوان ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرد ولی به واسطه هزینه بالا و محدودیت‌هایی که در زبان فارسی دارند به بررسی آن‌ها نپرداختیم.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری