سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری CRM چیست؟ مزایای تجاری آن چیست؟

چقدر در مدیریت پیوندها و تعاملات مؤثر با مشتریان دارید؟ چقدر می خواهید روابط با مشتری (CRM) را مدیریت کنید؟ مز

توسط مدیر سایت در 1 شهریور 1402

چقدر در مدیریت پیوندها و تعاملات مؤثر با مشتریان دارید؟ چقدر می خواهید روابط با مشتری (CRM) را مدیریت کنید؟ مزایای این شرکت و دغدغه های آن چیست؟

فهرست مطالب:

1. CRM سینه؟

2. چه چیزی می توانم از CRM استفاده کنم؟

3. اهمیت مدیریت رابطه با خریدار.

4. لوازم جانبی سیستم CRM.

5. مزایای CRM.

6. ابری سی آر ام.

1. CRM سینه؟

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) راهی برای خرید است. تمامی پیوندهای شرکت خود را با مشتریان و خریداران به زور مدیریت کنید.

هدف ساده مدیریت ارتباط با مشتری، بهبود روابط تجاری برای توسعه کار شرکت ها است، همچنین به حفظ ارتباط بین شرکت و مشتریان، ساده سازی عملیات تجاری و بهبود سود کمک می کند.

همانطور که برای سیستم CRM، ابزاری است که به مدیریت مخاطبین، مدیریت فروش، بهره‌وری، بازاریابی، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری کمک می‌کند.

این سیستم به تمرکز بر روابط شرکت با افراد اعم از مشتریان، کاربران خدمات، کارکنان و تامین کنندگان از جمله جستجوی مشتریان جدید و ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی در طول ارتباط شرکت با آنها کمک می کند.


2. چه کسانی از CRM استفاده می کنند؟

یک سیستم CRM به تمام بخش‌های شرکت مانند فروش، خدمات مشتری، توسعه کسب‌وکار، استخدام، بازاریابی و هر زمینه دیگری کمک می‌کند. یک سیستم CRM راه بهتری برای مدیریت تعاملات و روابط خارجی که منجر به موفقیت می شود به آنها می دهد.

این سیستم همچنین امکان ذخیره اطلاعات تماس مشتری، پیش‌بینی، شناسایی فرصت‌های فروش، ثبت مشکلات خدمات و مدیریت کمپین‌های بازاریابی را در یک مکان مرکزی فراهم می‌کند. اطلاعات مربوط به تمام تعاملات مشتری با شرکت در اختیار هر کارمندی قرار می گیرد که به این اطلاعات نیاز دارد.

و به لطف دسترسی آسان به داده‌ها، همکاری و افزایش بهره‌وری آسان‌تر از همیشه می‌شود، زیرا هر کارمندی در شرکت می‌تواند بداند که چگونه با مشتریان تماس گرفته شده است، چه چیزی فروخته‌اند، چه زمانی فروخته شده‌اند، چقدر مشتری پرداخت کرده است، و بسیاری اطلاعات دیگر.

سیستم CRM به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را توسعه دهند و ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک مفیدتر باشد، زیرا باید راه‌هایی برای انجام کارهای بیشتر با منابع کمتر بیابند.


3. اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری.

نرم افزار CRM یکی از برنامه هایی است که توسط بزرگترین و سریع ترین سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و پیش بینی می شود تا سال 2027 حجم هزینه های سیستم های CRM به 114 میلیون دلار برسد.

برای شرکت هایی که به دنبال بقا و رشد هستند، به یک استراتژی برای آینده نیاز دارند که مشتری محور باشد و از طریق استفاده از فناوری مناسب توانمند شود.

شرکت ها اهداف تجاری، اهداف فروش و سود دارند، اما به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد و به روز در مورد پیشرفت آنها می تواند دشوار باشد. بسیاری از جریان های داده از خدمات مشتری، فروش، بازاریابی و ارتباطات باید به اطلاعات مفید تجاری تبدیل شوند.

یک سیستم CRM می تواند به شرکت ها دید کلی واضحی از مشتریان خود بدهد، زیرا آنها می توانند همه چیز را در یک مکان، که داشبورد سیستم است، ببینند. از آنجایی که برای نمایش تاریخچه مشتری قبلی، وضعیت سفارشات او، مشکلات قبلی که در برخورد با شرکت با آن مواجه شده است و بسیاری موارد دیگر قابل تنظیم است.

این داده ها و اطلاعات به ایجاد یک مسیر روشن کمک می کند که به افزایش بهره وری کمک می کند و به تغییر تمرکز بیشتر شرکت بر روی مشتریان و رفع نیازهای آنها کمک می کند.

آیا CRM به کاهش هزینه ها و افزایش سود کمک می کند؟

مدیریت بیشتر به معنای زمان کمتر برای هر چیز دیگری است. در حالی که یک تیم فروش فعال می تواند جریان زیادی از داده ها را تولید کند. در جاده، فروشندگان با مشتریان ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری می کنند.

این اطلاعات اغلب در یادداشت های دست نویس، در دستگاه های هوشمند قابل حمل یا حتی در سر فروشندگان ذخیره می شود. بنابراین این داده ها و جزئیات را می توان به راحتی از دست داد.

اما در هنگام استفاده از ابزارهای CRM تمامی این داده ها ذخیره و تجزیه و تحلیل می شود و اطلاعات مفیدی از آن استخراج می شود.این اطلاعات به شرکت کمک می کند تا تلاش ها را بهتر به سمت فروش هدایت کند.

در مورد خدمات مشتری، آنها روزانه تعداد زیادی تماس و پیام از طریق تلفن، ایمیل یا رسانه های اجتماعی برای پرسیدن سؤال، پیگیری درخواست ها یا حل یک مشکل دریافت می کنند.

بدون یک پلت فرم مشترک برای ثبت و تجزیه و تحلیل تعاملات مشتری، تعداد زیادی از ارتباطات یا جریان های اطلاعاتی می توانند از بین بروند. این باعث می شود خدمات مشتری کند شود یا مشتریان را رضایت بخش نباشد.

حتی اگر شرکت این داده‌ها را جمع‌آوری کند، ممکن است درک و استخراج اطلاعات از آن دشوار باشد و زمان با ارزش فروش ممکن است هنگام کار بر روی تجزیه و تحلیل آن از دست برود. بنابراین استفاده از این ابزارها که به کاهش زحمات و ارتقای سطح خدمات به طور کلی کمک می کند ضروری بود.

همچنین بخوانید ... تفاوت اطلاعات و داده چیست؟


4. توابع سیستم CRM.

یک سیستم CRM به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با سازماندهی اطلاعات مشتریان و مشتریان احتمالی به گونه‌ای که به ایجاد روابط قوی‌تر با آنها و رشد سریع‌تر کسب‌وکار کمک می‌کند، مشتریان جدید را بیابند، برنده شوند و راضی نگه دارند.

سیستم های CRM با جمع آوری داده های وب سایت، ایمیل، تلفن، شبکه های اجتماعی و ... که مختص مشتری است شروع به کار می کنند و این کار از طریق منابع و کانال های زیادی انجام می شود.

سیستم همچنین ممکن است به طور خودکار سایر اطلاعات مانند آخرین اخبار شرکت، فعالیت ها و ترجیحات شخصی مشتری برای شرکت را پس بگیرد. این سیستم ها اطلاعات را سازماندهی می کنند و سوابق کاملی از افراد و شرکت ها را در اختیار شرکت قرار می دهند تا به درک رابطه با شرکت کمک کنند. آنها بهتر است

مدیریت ارتباط با مشتری و تسهیل کسب و کار.

با نشان دادن یک دیدگاه واحد به هر مشتری و مشتری بالقوه، یک سیستم CRM برای مدیریت فعالیت ها و تعاملات روزمره مشتریان استفاده می شود. از دیدگاه بازاریابی، این به معنای ارسال پیام مناسب در زمان مناسب از طریق کمپین های بازاریابی دیجیتال هدفمند است.

در مورد فروش، نمایندگان می‌توانند سریع‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنند و در جریان داده‌های خود دیده شوند. این همچنین به آنها کمک می کند تا پیش بینی های دقیق تری داشته باشند.

تیم‌های تجارت الکترونیکی می‌توانند تجارت الکترونیک را سریع‌تر راه‌اندازی و مقیاس‌بندی کنند، از جمع‌آوری سفارش‌ها در پلتفرم‌های مختلف آنلاین تا پیگیری بازخورد مشتریان.

ارتباط انعطاف پذیر و باز.

سیستم‌ها و پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانند به سایر برنامه‌های کاربردی تجاری متصل شوند که به شرکت‌ها در توسعه روابط خود با مشتریان کمک می‌کنند.

راه حل های CRM امروزی بازتر هستند و می توانند با بسیاری از ابزارها و برنامه های تجاری مانند حسابداری، صورتحساب، امضای اسناد، گزارش ها و نظرسنجی ها ادغام شوند. از آنجایی که داده ها در هر دو جهت جریان می یابد تا به شرکت دید واضح تری از مشتریان بدهد.

ما در آینده زندگی می کنیم.

نسل جدیدی از سیستم های CRM وجود دارد، زیرا این نسل جدید به افق های دور دست یافته است.

برخی از سیستم‌های CRM می‌توانند با هوش تعبیه‌شده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای خودکارسازی وظایف اداری کار کنند. مانند ورود داده ها، مسیریابی سرنخ و سرویس دهی، این امر به صرفه جویی در زمان و افزایش دقت در کار کمک می کند. هوش مصنوعی همچنین به شرکت ها کمک می کند فرصت هایی را پیدا کنند که ممکن است در میان جریان عظیم داده ها پنهان باشد.


5. مزایای CRM.

سیستم ها و ابزارهای CRM مزایای زیادی برای شرکت ها به همراه دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

کسب و کار را به هم متصل کنید.

برای بسیاری از رهبران کسب و کار، سیلوهای سازمانی بر کیفیت تجربیات دانشمندان آنها تأثیر منفی می گذارد. سیلوهای اطلاعات یک مشکل بزرگ برای شرکت ها هستند.

از سوی دیگر داشتن بستر مشترک و استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کمک زیادی به مدیریت روابط شرکت با مشتریان می کند.

این همچنین به توانمندسازی کارکنان کمک می کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند. این با ارائه ابزارها و داده های مناسب به آنها برای مدیریت کارآمدتر و موثرتر ارتباط با مشتریان است.

بهبود نتایج نهایی

نشان داده شده است که استفاده از یک سیستم CRM منجر به نتایج بهتری در دنیای واقعی، از جمله بهبود مستقیم در نتیجه می شود. همچنین مشخص شد که عملکرد تیم های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری شرکت ها پس از اتخاذ سیستم CRM به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

مشتریان بالقوه را شناسایی کنید.

سیستم CRM به شناسایی مشتریان بالقوه جدید و افزودن سریع و آسان آنها به پایگاه های داده شرکت و سپس طبقه بندی آنها با دقت بسیار کمک می کند.

با تمرکز بر مشتریان بالقوه، تیم فروش می تواند فرصت هایی را که ممکن است موفقیت آمیز باشد، اولویت بندی کنند. و تیم بازاریابی می تواند مشتریانی را که نیاز به توجه بیشتری دارند شناسایی کند و برای تبدیل شدن به مشتریان شرکت تلاش کند.

ارزش مشتری را افزایش دهید.

با درک بهتر مشتری، فرصت های افزایش فروش آشکار می شود. این به کسب و کار جدید از طریق مشتریان فعلی کمک می کند.

همچنین با داشتن دید بهتری نسبت به مشتریان و خواسته های آنها به ایجاد روابط پایدار و سودآور با مشتریان کمک می کند. همچنین به راضی نگه داشتن مشتریان از خدماتی که به تازگی بهتر می شود کمک می کند. مشتریان به مشتریان تکراری تبدیل خواهند شد که به معنای سود بیشتر است.

پشتیبانی بهتری از مشتری ارائه دهید.

مشتریان امروز انتظار پشتیبانی سریع و شخصی را در هر زمانی از روز دارند. سیستم CRM به ارائه خدمات با کیفیت بالا، با توجه به سطحی که مشتریان به دنبال آن هستند، کمک می کند.

همچنین بخوانید... چت ربات تعاملی چیست؟ چگونه کار می کند و اهمیت آن برای یک تجارت چیست؟

محصولات و خدمات را بهبود بخشید.

یک سیستم CRM اطلاعات را از طیف گسترده ای از منابع مرتبط با کسب و کار جمع آوری می کند، به این ترتیب سیستم می تواند به عنوان یک موتور شنود برای مشتریان عمل کند.

این به شرکت کمک می‌کند بینش بی‌سابقه‌ای در مورد آنچه که مشتریان در مورد شرکت احساس می‌کنند، فکر می‌کنند و می‌گویند، بدهد. این منجر به دریافت بازخوردی می شود که به بهبود محصولات و خدمات و شناسایی و رفع شکاف ها کمک می کند.


6. CRM ابری.

هنگامی که سیستم های CRM با محاسبات ابری ترکیب شدند، همه چیز تغییر کرد. یکی از مهم ترین انقلاب ها در این زمینه انتقال از نرم افزار CRM داخلی به رایانش ابری بود.

پیش از این، ده‌ها، صدها یا حتی هزاران نسخه از نرم‌افزار CRM باید روی رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های هوشمند نصب می‌شد. اما اکنون امکان انتقال برنامه ها، داده ها و خدمات به یک محیط ابری امن از طریق اینترنت وجود دارد.

از هر کجا و در هر زمان کار کنید.

با انتقال سیستم های CRM به فضای ابری، هر کاربر در هر زمان و مکانی به تمام اطلاعات دسترسی دارد. روند به روز رسانی و به اشتراک گذاری داده ها بین بخش های مختلف نیز آسان تر و سریع تر از قبل شده است.

کاهش هزینه.

سیستم مبتنی بر ابر نیازی به نصب نرم افزار خاصی بر روی سخت افزار ندارد و نیازی به راه اندازی و نظارت بر آن توسط تیم فناوری اطلاعات نیست . .

این باعث کاهش فشار بر تیم فناوری اطلاعات و صرفه جویی در زمان و تلاش لازم برای مقابله با سیستم های سنتی می شود. انعطاف پذیری سیستم نیز به گسترش تجارت کمک زیادی می کند.

سیستم های CRM مبتنی بر ابر نیز کمک می کنند:

  • اطلاعات را سریعتر ارسال کنید
  • به روز رسانی خودکار نرم افزار.
  • هزینه و مقیاس پذیری کمتر
  • توانایی کار از هر مکان و بر روی هر دستگاه.
  • افزایش همکاری بین بخش های مختلف

منابع:

[1] Creatio.com - سیستم CRM چیست؟ راهنمای کامل: تعریف و مزایا

[2] CRM.org - CRM چیست؟ سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

[3] InvestoPedia.com - مدیریت ارتباط با مشتری - تعریف CRM

[4] FitSmallBusiness.com - 5 مرحله فرآیند CRM و مزایای آن

[5] ManagementHelp - مدیریت ارتباط با مشتری: دستورالعمل


معنی crm

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن