میلگرد با روکش پلاستیکی و کاربرد آن در سازه‌های پیش‌ساخته

میلگرد با روکش پلاستیکی یکی از نوع میلگردهایی است که برای ساخت سازه‌ها و ساختمان های پیش‌ساخته استفاده می‌شود.

توسط مدیر سایت در 16 آبان 1402

میلگرد با روکش پلاستیکی یکی از نوع میلگردهایی است که برای ساخت سازه‌ها و ساختمان های پیش‌ساخته استفاده می‌شود. این نوع میلگردها به دلیل ویژگی‌های خاص خود، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تولید این نوع میلگرد، ابتدا میلگردهای فولادی با ابعاد استاندارد تولید شده و سپس روکش پلاستیکی بر روی آن قرار می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های این نوع میلگرد، مقاومت بسیار بالای آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. همچنین، روکش پلاستیکی بر روی میلگرد باعث می‌شود که از انعطاف پذیری بیشتری در سازه‌های پیش‌ساخته برخوردار باشد. همچنین، نصب و نگهداری این نوع میلگرد بسیار آسان است و به راحتی قابل کاربرد در سازه‌های پیش‌ساخته می‌باشند.

این نوع میلگرد در ساختمان‌ها و سازه‌های پیش‌ساخته، به صورت عمده به منظور تقویت اجزای ساختمانی مانند دیوارها، ستون‌ها، تیرها و پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، استفاده از این نوع میلگرد باعث افزایشی در استحکام سازه‌ها و کاهش در مصرف فولاد در ساخت سازه‌های پیش‌ساخته می‌شود.

در نتیجه، استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی می‌تواند به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای ساخت سازه‌های پیش‌ساخته به حساب آید. با این حال، برای اطمینان از کارکرد بهینه این نوع میلگرد، در طراحی و ساخت سازه‌های پیش‌ساخته باید صرف توجه کافی به نوع و کیفیت میلگرد با روکش پلاستیکی شود.



معرفی میلگرد با روکش پلاستیکی و کاربرد آن در سازه‌های پیش‌ساخته (میلگرد، روکش پلاستیکی، سازه‌های پیش‌ساخته)

میلگرد با روکش پلاستیکی یکی از نوعی میلگردها است که با پوشش یک لایه پلاستیک دارای خواص سطحی و مغزی خاصی است. از این نوع میلگردها برای استفاده در سازه های پیش ساخته استفاده می شود.

روکش پلاستیکی اعمال شده بر روی میلگرد، این پروسه را برای تمامی مواد فلزی قابل اعمال است. این پوشش از جنس پلی اتیلن (PE) تهیه شده است که دوام، مقاومت و همچنین عایق الکتریکی بالایی دارد. این ویژگی ها باعث شده است که این نوع میلگرد در سازه های پیش ساخته استفاده شود.

استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی و ساخت سازه های پیش ساخته، علاوه بر صرفه جویی در زمان، می تواند در صرفه جویی در هزینه و کاهش وزن سازه ایجاد کند. همچنین، این نوع سازه ها برای حمل و نقل سریع و کاهش اختلالات در محل ساخت، مناسب هستند.

با توجه به ویژگی های فنی، میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه هایی که در معرض عوامل مختلف آب و هوایی هستند، از جمله باد، باران و آب، با مقاومت فوق العاده ای مواجه می شود. بنابراین میلگرد با روکش پلاستیکی برای استفاده در سازه های پیش ساخته متناسب است و قابل استفاده در ساخت و ساز در سراسر جهان است.



مزایای استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش‌ساخته (میلگرد، روکش پلاستیکی، سازه‌های پیش‌ساخته، مزایا)

میلگرد با روکش پلاستیکی یکی از نوآوری‌های اخیر در صنعت ساختمان است، که در سازه‌های پیش‌ساخته به کار می‌رود. این نوع میلگرد با پوشش پلاستیکی و قوی محصولی مناسب برای استفاده در محیط‌هایی است که شرایط آب و هوایی سخت و ناپایدار است.

برای ساخت این نوع میلگرد، ابتدا میلگردهایی با قطر و طول مشخص تولید می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه‌های خاص، به صورت شخصی با پوشش پلاستیکی روغنی و یا پودری پوشش داده می‌شوند. این پوشش پلاستیکی علاوه بر پوشش دهی، مصرف انرژی و هزینه‌های مربوط به رنگرزی و ضد زنگی را نیز به کمترین حد ممکن می‌رساند.

از مزایای استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش ساخته، کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری سازه‌های ساختمانی است، زیرا بدلیل پوشش پلاستیکی، نیاز به رنگرزی و ضد زنگی کمتر شده و همچنین باعث افزایش عمر مفید میلگرد و همچنین کاهش زمان و هزینه نگهداری می‌شود.

در ضمن، پلاستیکی که به میلگرد پوشش داده شده است، علاوه بر اینکه محیط‌زیستی است، تحمل بالایی در برابر خوردگی، اشعه‌ی خورشید، رطوبت و حتی مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. به همین دلیل، میلگرد با روکش پلاستیکی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بیشتری دارد و باعث بهبود کیفیت و طول عمر سازه می‌شود.

در کل، استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش‌ساخته، به علاوه بهره‌مندی از مزایای فنی و بهینه‌سازی رنگرزی، مزایای اقتصادی مهمی را هم به همراه دارد که باعث خواهد شد تا صنعت ساختمان به شکل بهتری منتظره باشد.



روش استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش‌ساخته (میلگرد، روکش پلاستیکی، سازه‌های پیش‌ساخته، روش استفاده)

روش استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش‌ساخته یک روش نوین و کارآمد در ساخت سازه‌هایی است که به کاربران سازه‌های پیش ساخته، امکان می‌دهد تا با استفاده از میلگردهای با روکش پلاستیکی، نسبت به روش های قدیمی ساختی سازه در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ساختی انجام دهند.

میلگردهای با روکش پلاستیکی در واقع شامل میلگردهای معمولی می‌باشند که با روکش پلاستیکی محافظت می شوند. این روکش پلاستیکی می تواند از نوع های مختلفی باشد، به عنوان مثال، پلی اتیلن، وینیل بوترال و غیره. در معمول، این روکش‌ها به صورت فلزی در میلگردهای دایره ای یا مربعی به صورت صاف، بدون خط چهره و یا با خط چهره، از جمله روکش های سه بعدی، تولید می‌شوند.

در سازه‌های پیش‌ساخته، ترکیب این دو عنصر باعث می‌شود که سازه بیشتری به نظر بیاید و اینکه با توجه به سیستم تولید، هزینه ساخت کاهش پیدا می‌کند و همچنین ماشین آلات ساخت کمتر هزینه می باشند. به کمک میلگردها با روکش پلاستیکی، امکان اجرای سازه با کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن را دارید، به محض تحویل محل نصب آن، سازه به همراه لوازم جانبی مثل قراضه، پیچ و مهره و سایر اجزا با سرعت بسیار زیاد نصب می‌شود بدون هیچ تاخیری.

برای جمع‌آوری شهرهای کوچک برای طراحی های ساده و ارزان، روش ساخت سازه با میلگردها با روکش پلاستیکی با توجه به قابلیت اجرای بالا به کار برده شده است. این روش در اجرای سرسری کل بنای سازه‌ها نیز می‌تواند مطرح باشد و بدون نیاز به استفاده‌ از دستگاه خاص با یک پیش‌نمایش کامل قابل استفاده است. درک کامل این روش و مزایای آن برای اجرای هر چه بهتر و بهینه تر پروژه های بزرگ و کوچک بسیار ضروری است.



مقایسه میلگرد با روکش پلاستیکی با دیگر نوع میلگردها در سازه‌های پیش‌ساخته (میلگرد، روکش پلاستیکی، سازه‌های پیش‌ساخته، مقایسه)

میلگرد یکی از اجزای مهم سازه‌های پیش‌ساخته است که برای ایجاد پایه ساختمان و انتقال بار سازه به زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگردها در ساختمان‌های پیش‌ساخته به دو نوع مختلف، یعنی میلگرد عادی و میلگرد با روکش پلاستیکی تقسیم بندی می‌شوند.

میلگرد با روکش پلاستیکی مانع از زنگ زدگی و خوردگی میلگرد می‌شود و دارای عمر طولانی‌تری نسبت به میلگرد عادی است. همچنین، نصب و جابجایی آن نیز آسان‌تر است. در صورت استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی، سازه با دو یا چند لایه پوشش محافظتی پوشش داده می‌شود که به‌عنوان محافظت دوم عمل می‌کند.

مقایسه میلگرد با روکش پلاستیکی با دیگر نوع میلگردها با استفاده از معیارهای مختلفی انجام می‌شود. به‌عنوان مثال، در مورد مقاومت، میلگرد با روکش پلاستیکی دارای مقاومت بالاتری نسبت به میلگرد عادی است. در مورد قیمت، هزینه ساختار با استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی بیشتر است، اما به‌خاطر طول عمر طولانی‌تر، کل هزینه ساختار در طولانی‌مدت کاهش می‌یابد.

در مورد نوع مورد استفاده، میلگردها با روکش پلاستیکی برای استفاده در مناطق با تغییرات شدید دما مانند مناطق ساحلی و مناطق با شرایط آب و هوایی مرطوب بسیار مناسب هستند. همچنین، در بسیاری از موارد، میلگرد با روکش پلاستیکی به‌عنوان میلگرد اساسی استفاده نمی‌شود، بلکه به‌صورت تکمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، استفاده از میلگرد با روکش پلاستیکی یا نوعی دیگر از میلگردها در سازه‌های پیش‌ساخته بستگی به نوع ساختار، مورد استفاده، مقاومت، هزینه و شرایط آب و هوایی دارد و بهتر است با مشاوره کارشناسان صنعت ساختمان این نوع تصمیم‌ها اتخاذ شود.



آموزش نصب میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش‌ساخته (میلگرد، روکش پلاستیکی، سازه‌های پیش‌ساخته، نصب)

نصب میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش‌ساخته، یکی از روش‌های محبوب و پرکاربرد در بناهای ساختمانی است که به واسطه صرفه‌جویی در هزینه و زمان، مورد توجه مهندسان سازه قرار گرفته است. در این روش، میلگردها با یک روکش پلاستیکی مقاوم، به صورت پیش ساخته و به محل نصب منتقل می‌شوند و با یکدیگر پیوند داده می‌شوند.

برای نصب میلگرد با روکش پلاستیکی در سازه‌های پیش‌ساخته، ابتدا باید در نقشه سازه‌ای، تمامی نواحی نصب میلگردها را مشخص کرد. سپس نصب میلگردها با استفاده از ابزارهای ویژه صورت می‌گیرد. در این مرحله، اگر میلگردهای پیش‌ساخته دارای سوراخ نبود، سوراخ‌های لازم را با چکش و چوب تراشیده و پر کرده و سپس صفحات اتصال میلگردها را دوباره تراشیده و پاک می‌کنیم.

پس از آماده‌سازی نقطه نصب میلگردها، بهترین روش نصب، استفاده از جک‌های مخصوص است. ابتدا میلگردهای پیش‌ساخته را به جاهای نصب منتقل کرده و با چوب‌های نفوذی به محل پایه‌های آن‌ها پر می‌کنیم. سپس با استفاده از جک، میلگردها را به نقطه اتصال محل نصب بلند می‌کنیم و با استفاده از پیچ‌های مخصوص، به صورت قطعاتی بر روی صفحات اتصال میلگردها قرار می‌دهیم.

در نهایت، پس از اتمام نصب میلگردها، پوشش پلاستیکی روی آن‌ها نصب می‌گردد. روکش پلاستیکی که بر روی میلگردهای پیش‌ساخته قرار می‌گیرد، بهترین حفاظت را در برابر خوردگی و رطوبت برای میلگردها فراهم می‌کند و بیشترین عمر مفید را برای میلگردها فراهم می‌کند.


میلگرد 10

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن