امروزه در خودرو های سواری و حتی موتور های دیزلی، از پیستون های آلومینیمی، به برهان سبکی و انتقال حرارت خوب تر به کارگیری می گردد، که به دو روش ریخته گری یا این که آهنگری ساخته می شوند. در صورت زیاد بودن لقی می بایست رینگ را تعویض نمود و یا در رخ سایش فراوان سیلندر تعمیرات ضروری را برای سیلندر در حیث گرفت . به‌این ترتیب بیضی ساختن پیستون و همینطور ساخت لقی در میان سیلندر و پیستون، جهت خودداری از چسبیده شدن پیستون به سیلندر می باشد. همین انواع از انبساط بیش از حد آنها خودداری کرده و نیاز به فضای لقی اکثر میان این نوع پیستون و سیلندر را کاهش میدهد. زمانی پیستون اتاقک بیضوی سرد است ، صورت بیضوی دارد.وقتی همین دسته پیستون گرم می شود دامنه پیستون انبساط می یابد و پیستون گرد می شود. در مواقعی در راستای گژنپین قطر پیستون را کاهش در لحاظ میگیرند تا پیستون در موقعیت سرد یه خرده متمایل به بیضی شود تا همین که در دما های بالا پیستون موقعیت گرد به خود بگیرد. رینگهای تراکم: حلقه های جرم به طور معمول از جنس چدن ساخته می شود در برخی موتورهای دیزل و لبریز قدرت از رینگهایی به کارگیری می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند همین چدنها مثل چدن ساده شکنده نمی باشند و می توان انها را خم کرد فارغ از این‌که بشکنند لبه عمده رینگهای تراکم پخ میباشد پخ بودن حاشیه حلقه باعث می شود که اندکی چرخانده شده و در نتیجه لبه ای تیز اصلی جداره تماس پیدا خواهد ممکن میباشد پیشانی رینگ پیستون هم تیز یا گرد کرده باشد انحنای رینگی اهمیت پیشانی گرد بسیار کم است و معمولا به دیده دیده نمی شود. حتمی هست به همین نکته اشاره شود که اگر به جهت بازگشت پیستون در سیلندر هیدرولیک یک طرفه از فنر استفاده نشود، بازگشت به وضعیت اول به امداد نیروی وزن یا این که یک طریق مکانیکی دیگری خواهد بود. لازم به ذکر است در زمان ساخت شیار، شیار عمودی را یه خرده مایل تولید می کنند تا سیلندر، مبتلا خط اتادگی نشود. پیستونهای آلومینیومی که به شیوه آهنگری ساخته میشوند بدنه فشرده و توان بالایی دارا هستند و در علیه پیستونهای ریختهگری شکاف سوراخ هستند و بضاعت اضطراری را ندارند. جنس آن ها از چدن یا این که آلومینیم هست پیستون های چدنی بدنه ای بزرگ خیس و سنگین خیس دارند. شیار عمودی ضمن ساخت موقعیت ارتجاعی در بدنه پیستون در موقع انبساط نصیب راهنمای پیستون را حفظ می کند.شیار در علیه انبساط فراوان عکس العمل نشان داده،بر بدنه پیستون،در بخشی که محور های گژن پین قرار دارد، بار متعددی وارد نمی شود.بیشترین نیرو به دامنه فعال پیستون که در سطوح عمود بر تکیه گاه گژن پین میباشد وارد می شود. اندازه سوراخ عمودی پیستون،نشان دهنده میزان ارتجاعی بودن آن است.حالت ارتجاعی بیش از ترازو پیستون سبب ساز لرزش و تکان دوچندان پیستون در سیلندر می شود و هم آن را از حالت مهم خویش بیرون می کند.در چنین حالتی نشتی گاز از حاشیه های پیستون،افزایش یافته روغن سوزی موتور تر می شود. همگی پیستون ها باید نیز وزن باشند تا موتور در گیر لرزش نشود. قطر پیستون های موتور ماشین میان ۷۶ تا ۱۲۲ میلی متر (۳ تا ۴ اینچ) تغییر تحول می کند.همه پیستون ها می بایست هم وزن باشند تا موتور دچار لرزش نشود. پیستونها به شکل یک استوانه توخالی میباشند که یک سر آن ها بسته و سر دیگرشان باز است که از نحوه این سر و توسط شاتون به میل لنگ متصل می‌گردد البته به طور معمول قطر پیستون در سر باز آن عمده است. که همین قطر و وزن در موتور های دیزل ممکن هست تفاوت داشته پیستون 206 تیپ 5 باشد. پیستون مهم سر صاف: مرحله تاج این پیستون ها صاف و یک دست است. سیستم خنککننده موتورها سیستم خنککننده به جهت قرار دادن موتور در بهترین دما برای عمل کردن هستمعمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول حیاتی بعضی مواد افزودنی مازاد به جهت خودداری از خوردگی قطعات موتور piston 6 به کارگیری میشود. فرهاد مجیدی فصل گذشته کارش را با سیستم 4 دفاعه در استقلال شروع کرد و در بازیهای ابتدایی و سطح گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان به تناوب از سیستم 2-4-4 و 1-3-2-4 استعمال کرد اما پس از برگشت از رقابتهای آسیایی و جدایی فراز کمالوند از تیم، فرهاد مجیدی تیمش را کلیدی سیستم ۳ دفاعه به میدان میفرستاد و آغاز همین قضیه نیز از داربی به دور رجوع و برگشت بود که اساسی عاقبت یک بر صفر در آن شکست خوردند. وی تصریح کرد: DOT بالا حتماً به معنای برتر بودن میزان مرغوب بودن روغن نیست، زیرا برخی موسسات سازنده روغن بر حسب وزن، قدرت و سیستم انتقال توان اتومبیل مدل آن را مشخص می‌نماید که همین مقادیر در درب مخزن روغن ترمز حک یا این که در دفترچه راهنمای ماشین درج میشود. پس از خودرو کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می نمایند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مناسب را پیدا کند.پس از این سطح بر روی بسیاری از پیستون ها را با لایه ظرافت از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند. در صورتی که شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون چرخ جلو پیکان لطفا از وبسایت ما دیدن کنید.

ایندکسر