پیستون چیست ؟

قطر پیستون صحیح به اندازه سیلندر است.سرسیلندر و سرپیستون محوطه اتاق احتراق را تشکیل می دهند.پیستون حرکت رفت و برگشتی دارااست و به علت کار دسته پیستون در میل لنگ به حرکت دورانی تبدیل می شود، او‌لین فعالیت پیستون این میباشد که یک تراز متحرک را که از اطرافش گاز نتواند شکافت کند، تشکیل دهد تا مواد اصلی جايگاه حرارت و فشار دوچندان بتوانند منبسط شوند، هماهنگ اهمیت این عمل انتقال فشار نیروی گاز به دسته میباشد که آن هم به نوبه خویش حرکت را به میل لنگ انتقال می دهد.این انتقال حرکت از گونه پیستون به میل لنگ متناسب مهم زاویه جور پیستون مهم جدار سیلندر است. رینگهای متراکم توسط نیروهای حاصله از انبساط خود و همینطور توسط فشار احتراق که در زمانه محترق شدن سوخت در پشت آنها به وجود میآید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. از لحاظ ساختمان داخلی جک پنوماتیک به دو مدل یکطرفه و دوطرفه تقسیم می شوند.در جک پنوماتیک یکطرفه نیروی محرک پیستون فشار هوا بوده و برگشت پیستون به وضعیت اولیه به وسیله فنر داخلی جک پنوماتیک انجام می پذیرد. فضای فی مابین پیستون و سیلندر، مهم به کارگیری از رینگهای پیستون که در شیارهایی بر روی مرحله خارجی پیستون قرار میگیرند، آببندی می‌گردد تا از نشت هوا وسوخت به خارج از سیلندر و نشت روغن به باطن آن پرهیز شود. در جک پنوماتیک دوطرفه حرکت رفت پیستون و رجوع پیستون هردو توسط فشار هوا رخ می گیرد. کورس جک پنوماتیک به فاصله فی مابین نقطه شروع حرکت تا پایانی نقطه ای که شفت سیلندر یا این که میله پیستون طی می نماید گفته می شود و برحسب میلی متر سنجیده می شود. قطر پیستون های موتور خودرو فی مابین 76 تا 122 میلی متر ( 3 تا 4 اینچ ) تغییر و تحول می کند . این مسافت به طور معمول دربین 0.025 تا 0.10 میلی متر ( 0.001 تا 0.004 اینچ ) می باشد . 4- روغن کاری در مسافت میان دیواره سیلندر و پیستون : روغن کاری دیواره باعث به کاهش اصطکاک دربین دیواره سیلندر و پیستون می گردد . گرمای بیشتری دفع می شود و پیستون خنک خیس کار می کند.اما ارتقاء ضخامت کف پیستون منجر افزایش وزن آن می شود.همچنین در صورتی که کف پیستون خیلی سرد فعالیت کند،لایه های ادغام هوا-سوخت همسایه آن نمی سوزد.مخلوط هوا-سوخت نسوخته از شیوه اگزوز در گوشه و کنار پخش می شود.در سرانجام بازده موتور کمتر و دود آن ارتقا می یابد. یادتان باشد که روغن نباید به تراز بالای پیستون برسد چون سبب ساز تولید روغنسوزی خفیف شده که از منیفولد اگزوز دود آبی خارج شده که به اصطلاح میگویند , تولید پیستون تبریز این ماشین روغنسوزی داره . 2- درز بندی محفظه احتراق و جلوگیری از نشت گاز از اطراف پیستون : نشت گاز از اطراف پیستون می تواند در کار موتور نقص‌ ایجاد نماید که رینگ ها وظیفه آب بندی و دوری از همین آیتم را بر عهده دارا‌هستند . از معایب پیستون های آلومینیمی، انبساط بدنه ی آن است که طراحان ناچار می شوند به جهت جلوگیری از گریپاژ، پیستون را اساسی لقی زیاد بسازند، مگر آن که دارای طرح هایی همین انبساط را کاهش دهند. همین آلیاژ در حرارت های زیاد مهم انبساط فراوان یه خرده است و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی جلوگیری می کند . از مزایای آلومینیوم می قدرت به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در علیه آلومینیوم اهمیت معایبی چون قیمت بالا و انبساط زیاد می باشد . از مزایای چدن نیز می اقتدار به مقاومت بالا در برابر حرارت ، بها تحت و انبساط قلیل آن اشاره نمود و معایب آن هم شامل مواردی چون وزن بسیار و انتقال حرارت ناچیز میباشد . امروزه در ماشین های سواری و حتی موتور های دیزلی، از پیستون های آلومینیمی، به عامل سبکی و انتقال حرارت بهتر استفاده می گردد، که به دو شیوه ریخته گری یا این که آهنگری ساخته می شوند. چرخ لنگر یا فلایویل در نصیب انتهایی میل لنگ بسته می شود که دیسک و کاور کلاچ روی آن بسته میگردند و نیرو را به گیر بکس و آن گاه به چرخها انتقال میدهند. رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام می‌دهند به دو مدل رینگهای متراکم و رینگهای روغنی تقسیم میشوند. پیستون و مدل پیستون شامل نصیب های میباشند که با اتصال به میل لنگ اذن می دهند که انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی تبدیل شود.دستگاه پیستون و دسته پیستون هر یک کارهای مهمی را انجام می دهد که در این قسمت کاملا تشریح می گردد. پس از اتومبیل کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند . ساختمان تشکیل دهنده شاتون دارای اجزای متفاوتی میباشد که بوش یکی از این اجزا محسوب میشود. شاتون تا حد امکان سبک ساخته میشود؛ اما در عین هم اکنون به میزان لازم دشوار و محکم میباشد. میزان رخنه عمودی پیستون،نشان دهنده مقدار ارتجاعی بودن آن است.حالت ارتجاعی بیش از اندازه پیستون سبب ساز لرزش و تکان زیاد پیستون در سیلندر می شود و هم آن را از وضعیت کلیدی خویش خارج می کند.در چنین حالتی نشتی گاز از لبه های پیستون،افزایش یافته روغن سوزی موتور بسیار تر می شود.

حتما بخوانید:
درمان ژنیکوماستی(بزرگی سینه مردان)با عمل جراحی کوچککردن سینه آقایان - لیفت و کشیدن پوست
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesNovagrasu tesisatçısıAyırma Büyüsü