انواع و کاربرد آنها در خودرو به طور جامع و کامل

معمولا روی دامنه پیستون بالا و پایین می رود شکاف ریزی هم جهت نفوز روغن به باطن پیستون تعبیه می شود. این پیستون ها معمولا در اتومبیل های مسابقه ای و ماشین هایی که فشار زیادی بر روی آن ها است استفاده می شود . به طور کلی تنظیم میزان سوخت، زمانبندی تزریق آن در گوشه و کنار احتراق و زمانبندی جرقه زنی شمع تاثیر زیادی در پیشگیری از همین خلل دارد. همانگونه كه ملاحظه مي شود حیاتی وجود لبه شيبداري در قسمت بالايي رينگ ، هنگامي كه پيستون و رينگ به سمت بالا حركت مي كنند ، رينگ بر روي لايه روغن روي جداره سيلندر لغزيده و ازجارو كردن روغن به سمت محفظة احتراق جلوگيري مي شود ، درحاليكه هنگام حركت رينگ و پيستون به سمت پايين ، توسط لبه تيز رينگ ، روغن ها از روي ديوارة سيلندر جارو شده و از طريق جا رينگي و سوراخ ها و شيارهاي جاررينگي به باطن پيستون و نهايتاً به داخل كارتل هدايت مي شود . حاشیه بیشتر رینگهای دانسیته پخ میباشد پخ بودن لبه حلقه سبب میشود که اندکی بچرخد و در نتیجه لبهای تیز دارای جداره تماس پیدا کند. از آنجایی که ضربات پیستون به شاتون منتقل می‌گردد همین قطعه بایستی در برابر ضربات استحکام به اندازه داشته باشد به مراد از فولاد ساخته میشوند. زمانی که پیستون بالا می‌رود سوخت متراکم می گردد و پس از انفجار به تحت حرکت میکند. در مواقعی در راستای گژنپین قطر پیستون را کمتر در نظر می گیرند تا پیستون در شرایط سرد کمی متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون وضعیت گرد به خود بگیرد. دامنه پیستون گاهی قطر کمتری نسبت به تاج داراست این اختلاف قطر بین نیم تا ۷ دهم میلی متر است. فرم این شیارها اهمیت دقت به فرم تاج و تعداد سوپاپهای هر سیلندر در موتور تغییر میکند. حساس مشتعل شدن سوخت، پیستونها به سمت خارج حرکت کرده و در سرانجام میللنگها چرخانده میشوند.شرکت Achates چندین نسخه دیزلی و بنزینی از پیشرانه پیستون متقابل خویش دارد که به جهت هر چیزی از اتومبیلهای فردی گرفته تا وسایل نقلیه نظامی طراحی شده است.نسخه بنزینی که هماکنون پروسه آزمایش خویش را در وانت فورد F-150 میگذراند، پیشرانه ۲/۷ لیتری سه سیلندر است که ۲۷۰ اسببخار اقتدار و ۶۵۰ نیوتنمتر گشتاور ساخت میکند. استحکام پیستون ها حساس اعتنا به فرآیند تولید ارتقا یافته است . ممکن میباشد پیشانی رینگ پیستون نیز تیز یا گرد کرده باشد انحنای رینگی اهمیت پیشانی گرد فراوان اندک است و معمولا به دیده دیده نمی شود. پیستون از دو فرآورده آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام مهم مزایا و معایبی هستند. همانطور که می دانید واژه و کلمه رینگ در گویش انگلیسی به حلقه های فلزی گفته می شود و واژه پیستون هم کلمه ای انگلیسی می باشد و هر دو کلمه و واژه در لهجه فارسی یک مدل تلفظ می شوند. پیستون های دو زمان در موتور های دو زمانه و کوچک مانند موتور های موتورسیکلت ها و سم پاش ها نقش دارند . پیستون در این وسیله مقداری پهنتر می باشد از پیستون موتورسیکلت شهری . به جهت کارگزاشتن و خط مش اندازی در موتورهای که در معرض توشه های سنگین قرار دارند ترجیح دیتا می شود . این پیستون ها حرکت نرمی در درون سیلندر دارند . نماد F ،Front، نشانه گر و مانند اینها همه یک مفهوم دارا‌هستند و جهت قرار گیری پیستون در سیلندر را نشان میدهد. این امر به این قطعه قابلیت استفاده از حداکثر نیروی تولید شده بوسیله روند احتراق را می­دهد. در ضمن نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را قیمت پیستون تبریز تحمل می کند. هنگامی رینگ های پیستون را عده می نماییم تنش اول در آن ها به وجود می آید و سبب ساز می شود به جداره سیلندر فشار بیاورند. این حلقه تنها به اندازهای روغن را بر روی جداره سیلندر باقی میگذارد که لایه فیلم روغن برای روغن کاری پیستون و حلقه تشکیل شود. بر روی عمده پیستون موتور های بنزینی از سه عدد حلقه استعمال می شود. به عبارتی طور که در بخش قبل تفسیر دیتا شد، تقسیم بندی حلقه بر مبنای کارکرد و همینطور محل قرارگیری شکل می گیرد. در موتور دیزلی اتاق احتراق در داخل تاج پیستون تعبیه می شود به این برهان تاج پیستون حساس گودی مضاعف است. طراحی درست و مناسب همین بخش نسبت به سیلندر و گوشه و کنار احتراق در کیفیت اختلاط هوا و سوخت احتراق و در نتیجه اقتدار ایجاد شده در موتور اثر گذاری دارد. فرسایش شعاعی پیستون میتواند سبب ساز به زخم دیدن سیلندر و یا این که بوش سیلندر شود. اگر از تالیف این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در مورد پیستون تبریز پژو لطفا از کاغذ ما بخواهید.

حتما بخوانید:
باربری بلوار تعاون |باربری در محدوده بلوار تعاون با ۴۵%تخفیف - باربری و اتوبار بارسنتر