[ad_1]

همه گیری Covid-19 برخی از سیستم های حمل و نقل عمومی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

تعداد مسافران مترو MTA در نیویورک و مترو لندن در ابتدا حدود 95 درصد سقوط کرد و از آن زمان فقط به یک سوم سطح سال گذشته رسیده است. و در حالی که این تعداد بهبود یافته اند ، به نظر می رسد تعداد مسافران در میان مدت کمتر باشد.

اما این نگرانی متخصصان نیست. از آنجا که شهرهای سراسر جهان به دلیل تأثیر اقتصادی همه گیرها با مشکلات مالی روبرو هستند ، دولت ها ممکن است به دنبال کاهش کارایی ، به دنبال کاهش بودجه باشند. این می تواند چیزی را ایجاد کند که برخی آن را “مارپیچ مرگ” می نامند – چرخه خدمات بدتر و حتی تعداد کمتر سوار.

گرگ مارسدن ، استاد مدیریت حمل و نقل در دانشگاه لیدز انگلیس ، گفت: “من كاملاً شك ندارم كه تقاضا نسبت به قبل از Covid كمتر خواهد بود.” رکود اقتصادی و به دلیل اینکه مردم رفتار خود را تطبیق داده اند. “

وی افزود: “آنچه واقعاً مهم است نحوه مدیریت انتقال است.” اگر این را اشتباه بگیریم ، بازگشت خدمات حمل و نقل عمومی پس از ناپدید شدن بسیار دشوار است. “

چند سال آینده بسیار مهم خواهد بود زیرا به طور فزاینده ای روشن خواهد شد که چه تعداد از مردم به کار خود در خانه ادامه می دهند یا از حمل و نقل شخصی استفاده می کنند و دولتها تحت فشار هستند تا هزینه های خود را کاهش دهند که می تواند سیستم های حمل و نقل را تحت فشار قرار دهد. سالها پیش

ریچارد اندرسون ، مدیر مشترک استراتژی حمل و نقل امپریال گفت: “با ظهور 2021 ، 2022 ، جایی که دولت ها پول کمتری خواهند داشت و اولویت های هزینه های عمومی خود را زیر سوال می برند ، یک منطقه خطرناک وجود دارد.” کالج در لندن. مرکز

حمل و نقل عمومی به ندرت سودآور است ، اما برای موفقیت شهرهای بزرگ ضروری است ، و مقایسه هزینه های حمل و نقل دولت با “کشتن غاز طلایی” ضروری است.

درسهایی از آسیا

شبکه های حمل و نقل در کشورهایی که عفونت نسبتاً کم باقی مانده است – مانند تایوان و کره جنوبی – می توانند بعد از کوید سرنخی برای شکل حمل و نقل و مشاوره در مورد جذب مسافران محتاط ارائه دهند.

کاهش درآمد برای اکثر شبکه ها بعید به نظر می رسد ، با توجه به اینکه واکسن های Covid-19 ماه ها یا حتی بیشتر طول می کشد تا محدودیت ها کاهش یابد.

در همین حال ، مترو تایپه ، که ترافیک آن در ماه اکتبر فقط 15 درصد کمتر از سال 2019 بود ، یک سرویس بهداشتی برجسته را راه اندازی کرد ، صدها نفر دیگر را استخدام کرد و داوطلبان را بسیج کرد تا مسافران دمای بدن را در پیچ های گردشی اسکن کنند.

در سئول ، مقامات حمل و نقل سطح ازدحام آنلاین در دسترس را فراهم کرده اند تا مسافران بتوانند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت برنامه ریزی های خود را انجام دهند و یک اپلیکیشن امکان گزارش دادن از مسافرانی را که ماسک ندارند استفاده کرده است.

اما مقایسه تجربه آسیا با مناطق دیگر محدودیت هایی دارد. شهرهای آن معمولاً پرجمعیت است و گزینه های حمل و نقل عمومی (مانند رفت و آمد به محل کار یا کار) را دشوار می کند. در سالهای اخیر ، این قاره همه گیرهای دیگری مانند SARS را تجربه کرده است و بیشتر برای پوشاندن ساییدگی و فاصله اجتماعی استفاده می شود.

جذابیت احساسی

در غرب هنوز مشخص نیست که چه تعداد مسافر در نهایت به حمل و نقل عمومی برمی گردند. یک نظرسنجی فرانسه در ماه سپتامبر این رقم را 69 درصد اعلام کرد ، در حالی که نظرسنجی دیگری از آمریکایی ها در شمال شرقی ایالات متحده در ماه های آوریل و مه نشان داد که 92 درصد باز می گردند.

اگرچه تعداد مشتریان کم است ، اما کارشناسان حمل و نقل از سیاستمداران می خواهند هنگام تصمیم گیری در مورد بودجه ، از تعداد اولیه مسافران فراتر روند.

وسایل حمل و نقل عمومی در طول همه گیری ، کار نجات کارگران اصلی و افرادی که درآمد کمتری دارند ، است ، بسیاری از آنها نمی توانند از خانه کار کنند یا ماشین خود را تهیه کنند.

کاهش حمل و نقل همچنین به طور نامتناسبی بر زنان و اقلیت های قومی تأثیر می گذارد. یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد که کاربران حمل و نقل عمومی در اوج همه گیری “بیشتر زنان و افراد رنگین پوست” هستند و کارگران بهداشت و مواد غذایی از بهترین مشاغل در میان موتورسواران هستند.

مردی در 21 دسامبر سال 2020 بر روی پله برقی ایستگاه مترو خالی لندن راه می رود.الکس مک براید / اسپوتنیک از طریق AP

طرفداران حمل و نقل جمعی می گویند باید یک مورد احساسی در حمایت از حمل و نقل عمومی ، همراه با استدلال های اقتصادی و اقدامات عملی برای بهبود کارایی ایجاد شود.

محمد مزگانی ، دبیرکل انجمن حمل و نقل عمومی بین المللی مستقر در بروکسل ، به ابتکاری در وین اشاره کرد که مسافران را به سلفی گرفتن با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دعوت می کند تا در صفحه قطار نشان داده شود.

وی گفت: “ما باید در دو سطح ، در یک سطح منطقی و عاطفی عمل کنیم.”

وی گفت: “ایجاد احساسات مثبت در مورد حمل و نقل عمومی مهم است.” “مردم باید به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی افتخار کنند … این مانند بازیافت است. مردم این کار را انجام می دهند زیرا احساس رضایت وجود دارد ، زیرا این رفتار مدنی است. “



[ad_2]

منبع: meditation-news.ir

ایندکسر